Wednesday, January 17, 2018

Sepetang di The Table Penang

Tiga dara dalam perjalanan pulang ke USM dari Sungai Petani..Aku dan dua orang rakan lagi. Kami pulang dari melawat tempat latihan praktikal kawan aku yang lagi dua orang tu. Semasa di atas jambatan, salah seorang kawan aku menyuarakan hasratnya untuk mengajak kami singgah makan sebelum sampai ke USM. Ke manakah??? Jeng jeng jeng..

Alamak..termasukkan upin ipin pula
Tq google
Kami bertiga pergi ke salah sebuah kafe yang vogue di Georgetown iaitu The Table Penang. Kafe ini terletak di antara deretan kedai di Georgetown. Kalau nak pergi, mohon aktifkan google maps ataupun waze anda. Aku agak konfius dengan kawasan Georgetown ni sebab semua bangunan kelihatan hampir sama. So, masa pergi hari tu, kami memang bergantung kat google maps ja.


Kafe The Table dibuka bermula daripada pukul 6 petang. Kami temui kedai tu pukul 5.50 petang. Oleh sebab terawal 10 minit, kami bertiga pun berehat sebentar di dalam kereta. Tepat pukul 6, kami bergerak menuju ke kafe tersebut. Dari luar kelihatan macam kecil, tetapi sewaktu menjejakkan kaki ke dalam rupa-rupanya ada ruang yang lebih luas di dalamnya. Dekorasi kafe ini sangat menarik dan comel. Tak percaya?? Tengok bawah ni!


Nampak tak mesej tersembunyi kat papan tu?


The Table ini menyajikan makanan western. Aku order fish n chip dan chocolate drink. Konklusinya, kedua-dua menu itu menepati citarasa aku.

Fish n chip & Chocolate drink

Kreatif kan?
Seandainya anda mencari kafe western food yang mempunyai suasana yang ceria dan hidup, bolehlah berkunjung ke The Table ini. Disebabkan citarasa setiap orang berlainan, jadi jangan kecil hati ye kalau makanan situ tak menepati kriteria anda. Zaijian!


-biNgO-




No comments:

Post a Comment